torsdag 9 maj 2013

Aprikosträd

Kristi Himmelfärdshelg och fyra lediga dagar i Casat. Lovely. Och lagom till ledigheten fick vi lite värme. Idag har det varit 22-23 grader med både lite regnstänk och solsken.

Vi fortsätter pyssla i trädgården. Mannen har målat förrådets gavelsida in mot stora pergolan. Jag har planterat månadssmultron i odlingsbädden och en starkrosa pelargon som jag stolt övervintrat, min första!

Vi har köpt ett underbart aprikosträd som vi planterat i en teracottakruka och ställt mot söderväggen på stora terassen. Jag tycker det är så himla fint och utvalt och inhandlat av Apotekarns Trädgård. Blir lite lycklig i kroppen varje gång jag går förbi det. Hoppas, hoppas det ska trivas i vår Medelhavsträdgård nu! Det verkar inte helt lättskött om man läser på. Men det är värt lite pyssel om man kan skörda små söta aprikoser på sommaren. Tänk er känslan att sätta tänderna i en saftig egenodlad aprikos liksom.







Inga kommentarer: