lördag 9 november 2013

Iris Lights / Happy Lights

Har också fallit för de superpopulära ljusbollarna Happy Lights. Fairtrade och tillverkade i Thailand som ger fattiga familjer arbete och barnen möjlighet att få gå i skolan. Handgjorda bollar av tunt rep med en ljusslinga som fästes med en lampa inuti varje boll. Vilken grej detta blivit världen över!

Mina är den svenska varianten Iris Lights och bollarna går i olika grå nyanser samt vitt. Otroligt stämningsfullt när man tänder. Just nu har jag mina i en stor cylindervas på golvet.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja så fint med happy lights! En riktig favorit.
De väcker verkligen ett habegär :D

// Jennifer (från Apotekarns)

Marie sa...

Ja visst är de fina! Helt kär i mina Irisar :-)

Anonym sa...

Hej Marie,

Så otroligt fint och vackert - inspirerande bloggar, båda två!
Ska gå in på matbloggen nu igen :)

Go kram!
JbHome/Jenny Blomberg

Marie sa...

Tusen tack snälla goa du! Jag blir otroligt glad av en kommentar från dig. Du vet att jag är kär i ditt hem och dina fina bilder <3
Stor kram till dig ocgh hoppas du finner lite kul inspiration på matbloggen!