lördag 15 mars 2014

Grönt är skönt

Vårens inredningsfärg i år är ju rosa men jag känner för GRÖNT! Blir i princip alltid sugen på gröna toner vid denna tid på året. När ljuset återvänder och dagarna blir längre plockar jag fram de stora fina äppelgröna kuddarna i linne från Norrgavel och placerar i soffan.

Efter en dag eller två åkte även de härliga och klassiska Marimekko-kuddarna fram och förstärkte den gröna sköna känslan i rummet. Kompletterar med lime och färska citroner i Alessi-skålen och så en grön liten murgrönekvist i vasen på soffbordet. Voilá - välkommen vår!

Ute är det dock mindre vårlikt idag med riktig storm och svinkallt. Vilket bakslag efter den senaste veckans underbara vårväder. Jag planterade lite penséer igår men det får ni se en annan dag för jag håller mig nog inne och funderar på att tända upp brasan. 

Ska lägga lilla lammfilén i gojsig marinad med mycket vitlök, citron och rosmarin till kvällens middag. På tal om mat så var vi på trevlig mat- och vinprovning igår i lilla staden. Det bjöds på pärlhöns med stuvad spenat, krossad färskpotatis och ljuvlig sås. OMG så gott! Tror inte jag ätit pärlhöna förut och det var en mycket trevlig bekantskap. Till detta provade fyra olika franska viner. Mmmmmm... Får se vad min egen sommelier hittar till kvällens middag :-)


Inga kommentarer: