lördag 29 mars 2014

Loftet - makeover

Idag tänkte jag bjuda på lite bilder från vårt loft/tv-rum. När vi ändå var igång med renovering av köket och huset var helt upp och nervänt så bestämde vi att vi även skulle byta golv i detta rum. Det var ju redan kaos så varför inte göra detta också samtidigt, ha ha...

Och jag måste säga att det var något av det bästa vi gjort! Vilket lyft det blev när vi bytte det fejkade bruna skeppsgolvet mot ett vitt trägolv. Ytan kändes plötsligt dubbelt så stor och det blev så ljust och fräscht och de "nya" möblerna kom till sin rätt.

Jag ville ha ett helt vitt trägolv och det var inte det lättaste att hitta. Surfade runt en hel del innan jag hittade Kährs vita plankgolv som heter Alabaster.

Så här såg det ut innan renoveringen med det gamla golvet och lite hopplock av gamla möbler.


Här har vi bytt golv och möblerna har kommit på plats. De låga ekbänkarna som vi tidigare hade i lägenheten pryder väggarna och de kom mer till sin rätt nu mot det vita. De älskade Lamino-fåtöljerna har också hittat upp.


Den vita soffan som vi tidigare hade nere i vardagsrummet hamnade också här tillsammans med bordet som jag målat vitt. Lammfällar på golvet och grå filt i soffan gör det varmt och ombonat tillsammans med en hög kuddar som kan bytas ut efter humör.



Lilla fina bordet från Hay står bredvid soffan och är ett sådant jag älskar att byta saker på. Just nu ljusstake i smide härifrån trakten och ett litet doftljus.


Inga kommentarer: