fredag 18 april 2014

Bloggevent i Apotekarns Trädgård

Igår hade härliga Apotekarns Trädgård i Simrishamn bjudit in bloggare, pressfolk och lite annat folk till ett bloggevent. Ja ni vet ju att jag hänger där jämt, det är ju min favoritbutik och det går nästan inte att gå därifrån utan att ha med sig någon liten marockansk kopp, en kudde, en väldoftande ört eller varför inte ett olivträd... 

Men hur som helst var det lika trevligt som alltid och jag hade med mig min assistent, haha. Eller i ärlighetens namn var han specialinviterad av gulliga Jennifer som jobbar i butiken, In Casa.

Det bjöds på antipasti och vin och vi minglade runt och stötte på kändisar som Att vara någons fru, Den enarmade banditen, Fnulan, Rufft och sött, Days with Jen... Trevliga bekantskaper och driftiga härliga tjejer! 

Peter Englander bjöd ut oss i trädgården och berättade historien om Apotekarns Trädgård och om hur det hela började och om det där med att det aldrig huserat nån apotekare där. En isande kall östersjövind gjorde det liiiite svårt att koncentrera sig på Medelhavskänslan och det är tur jag hört historien tidigare för nästan all energi gick åt att hoppa lite på stället för att hålla sig varm.

Men snart var det dags att inta mer antipasti och dryck inomhus och Frida Holmsten berättade om butiken och keramiken och möblerna och allt annat fint och vi tog några varv till bland underbar keramik (nu har förresten Apotekarns sin egen serie keramik), medelhavsväxter, kuddar, krukor, örter och andra härliga ting.

Innan vi gick hem fick vi en superfin goodie-bag med timjan, marockansk kakelplatta, te, skorpor, äggkoppar, prydnadstagine, inredningsmagasin och en tassel (tofs). 

Tusen tack för en rolig kväll!

Ber om ursäkt för urkass bildkvalitet med en nästan urladdad IPhone... 







Inga kommentarer: