lördag 30 augusti 2014

Att våga hoppa

Ibland måste man ge sig själv en kick där bak. Ta klivet ut i det okända. Våga hoppa.

Vi tog det första lilla skuttet när vi lämnade vår vindsvåning i storstan till förmån för ett lite enklare liv i ett litet hus på Österlen. Ett hus som från början var tänkt som ett fritidshus men som vi blev mer och mer förälskade i. Där vi satsade stort och anlade vår italienska trädgård. Inte en sekund har jag ångrat att vi tog det steget. Att bo här med havet, naturen, äppellundarna, alla underbara människor runt omkring, är fantastiskt. Jag är tacksam varje dag.

Och nu har jag alltså hoppat högt. Riktigt högt. Lämnat den gamla karriären bakom mig och satsar på något helt nytt. Det var liksom lite nu eller aldrig. Man är ju inte tjugo år längre. Har funderat hit och dit. Men jag bestämde mig för att följa mitt hjärta och satsa på det jag verkligen brinner för. Min passion. Min hobby. Inredning.

Sedan en tid tillbaka studerar jag nu till inredare och homestaging-konsult. Det kommer säkert bli tufft men jag är taggad till tusen och det är ju bara hur roligt som helst. Förra helgen var jag i Malmö och träffade kursledarna och ett helt gäng härliga tjejer som är mina kurskamrater. Det var en intensiv helg och vi fick lära oss massor i ett rasande tempo. Var fullkomlig slut men lycklig när helgen var slut.

Nu är mitt huvud fullt med tankar kring moodboards, planritningar och skisser och tusen andra saker. Om två veckor ska den första uppgiften lämnas in. Det är MYCKET men det är fantastiskt kul.



Inga kommentarer: