fredag 19 september 2014

Fredagsfeeling och en helt ljuvlig hortensia-bukett

Humöret är på topp och det är veckans bästa dag - FREDAG! Har varit uppe med tuppen och pluggat på om färgsättning och nu måste jag snart dra iväg till färgaffären för att hämta lite färgprover för att kunna fortsätta min projektuppgift.

Galet så fort tiden går. Det var ju helg nyss och nu är det fredag igen... Älskar mitt liv just nu och det är väl kanske därför tiden går så snabbt. Jag njuter nästan varje sekund och känner mig oerhört priviligerad som kan göra det jag nu gör för min egen skull och har en man som stöttar mig och hejar på <3

Huset är ganska nystädat efter fotosessionen i onsdags och helgbuketten är redan inhandlad. Och vilken bukett - är helt kär i den! Den är från mig till mig och jag tyckte jag var värd denna nu. Var inom favorit blomsterbutiken i Simrishamn häromdagen - Kockska Gården - och såg dessa faaaaantastiska snitthortensior. Kunde inte motstå. Helt ljuvliga färgtoner i grålila, smutsrosa och pastellrosa. Dessa tre satte jag ihop tillsammans med eucalyptoskvistar som ju också är lite grå i tonen.

Så nu står min ljuvliga bukett i all sin prakt i en gammal rund glasvas på matsalsbordet och jag blir glad varje gång jag tittar på den. Hoppas, hoppas den ska stå länge. Fick rådet att den ska stå i mycket vatten så det försöker jag se till att den gör.

Nu väntar jag på att solen ska komma åter efter en molnig morgon och förmiddag. Det är visst utlovat 18-19 grader och strålande solsken senare i eftermiddag så det hoppas jag på. Längtar ut lite innan det är dags att ta kväll. Vi har tagit fram lammkotletter som ska marineras i vitlök, olja, citron och lite kryddor, en rödvinssås hade vi redan i frysen som bara ska tinas och så tänker jag mig en krämig potatisgratäng med feta-ost. Kan nog bli bra det. Och så ett glas rött såklart.

Ha en härlig fredag vänner!




Inga kommentarer: