lördag 20 september 2014

I mitt orangeri

Välkommen in i mitt lilla orangeri!

Detta lilla hus i trädgården som gör mig varm i hjärtat och glad i själen. Här är så rofyllt, tyst och mysigt. Ibland slinker jag in här själv en stund och bara är. Tar in rummet som en viss person brukar säga ;-)

Har börjat ta in lite mer höststämning i orangeriet. Lite dovare färger, linnedukarna från Norrgavel på bordet, de stora tunga gjutjärnsljusstakarna, fyller vaserna med torkad lavendel och bolltistel från trädgården. Laddar upp med värmeljus och stearinljus. Fyller på med ved till kaminen.

Snart kommer medelhavsväxterna och en massa pelargoner att flytta in här på vinterförvaring men jag hoppas det ska dröja en tid än...

Idag är jag 'golfänka' nästan hela dagen och kvällen så jag ska passa på att jobba undan med studierna när jag har huset för mig själv. Kanske sätter jag mig med datorn en stund i orangeriet. Det brukar vara ett rum som får kreativiteten att flöda.







1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Åh himmel vilket fint orangeri också! Helt underbart, förstår att du trivs där...
Önskar dig en skön helg!
Varm höstkram,
Titti