söndag 26 oktober 2014

En stilla lång morgon och ett nytt trädgårdspojekt

God söndag på er! Ni har väl kommit ihåg att ställa tillbaka klockan? Idag var det extra skönt att få en timme extra på morgonen. Jag mådde inte så bra. En sådan där dag jag har ibland och bara att acceptera när man lever med en kronisk sjukdom. Men det är ju söndag och jag fick frukost på sängen och låg och slötittade på tv en stund, läste tidningen. Vår säng är verkligen superskön och jag älskar att den går att höja och sänka både uppe och nertill, perfekt när man vill läsa, se på tv eller äta något...

Så idag blir en lugn dag. Pluggade en stund, vilar, tänder ljus, äter apelsin, dricker te. Fick en sådan längtan till julen och att julpynta när jag skalade och kände doften av apelsin. Tänk om ett par veckor är det dags! Det bästa med julen är tiden innan tycker jag. Dofterna, smakerna, stämningen, pyntet, förberedelserna. Julklapparna hade jag mycket väl kunnat avstå ifrån.


I trädgården förbereder vi för en ny installation. En installation som har med vatten att göra! Om det blir som vi tänkt kommer det att tillföra en lite ny dimension i trädgården som kommer att bli riktigt fin.




Rosorna kämpar på och det är något väldigt vackert i det här med blommande rosor tillsammans med andra växter som håller på att förbereda sig för vintervila och står där lite bruna och bedagade och på väg att vissna ner.


Inga kommentarer: