torsdag 16 oktober 2014

Sneak peak på nya kontoret och äppelpajstips

Nu börjar nya kontoret i gårdshuset att så smått bli klart! Jag har redan suttit där och pluggat ett par dagar. Jag tänder ljus och bara njuter av tystnaden där ute medan jag jobbar.

Vi har lagt in nytt golv i huset. Det blev ett parkettgolv i vit-laserad ek. Ljust och fräscht och levande. Väggarna klädde vi i pärlspont och så målade vi övriga ytor vita (som tidigare). Ny hög profilerad golvlist blev också hur bra som helst samt en list som avgränsar pärlsponten mot väggen upptill.

Och så String-hyllan då.... Jag är lite kär i den faktiskt. Tänk att en hylla som designades för snart 70 år sedan kan kännas så modern! Jag gillar de öppna hyllplanen så att man ser väggen bakom. Vi valde även några skåp med dörrar samt en tidningshylla som vi inte fått än.


Nu väntar vi på nya stolar till skrivbordet, ett par lådhurtsar på hjul samt ett litet brickbord som ska stå bredvid Lamino-fåtöljen. En byrå håller på att målas om och sen ska det bli ordning och reda! In med allt kontorsmaterial, papper, tidningar etc etc i lådor och skåp och ner i snygga förvaringsboxar.

Sen blir det mer piff med tavlor så klart och annat som ska pryda rummet. Imorgon blir det nog en tur till magasinet för att hämta alla böcker som fortfarande ligger i flyttlådor. Åh, längtar tills de kommer upp i hyllan.

Ja, fortsättning följer alltså på detta projekt....


Idag vill jag också tipsa om en supersmarrig äppelpaj som jag bakade häromdagen. Den har ett knäckigt täcke med en liten touch av havssalt och är verkligen god. Servera med en stor klick vaniljglass eller vaniljsås. Receptet hittar du naturligtvis på min andra blogg Tildas Kök & Vin.



Inga kommentarer: