söndag 30 november 2014

Glad första advent från mitt casa i vinterskrud

Finaste första advent till er!

Första ljuset är tänt, brasan sprakar hemtrevligt, årets glögg är provsmakad och huset adventspyntat och fint. Kan det bli mycket bättre? Tror nästan inte det. Jag älskar den här tiden!


Det är mycket vitt, silver, grönt och grått i vårt casa i vinterskrud. De där milda, vinterkrispiga nyanserna som är så mycket jag. Finaste buketten med vit snittamaryllis och eucalyptus hade mannen köpt med hem till mig i fredags. Hur glad blir man inte? Och en alldeles egen adventskalender av Valrhona-choklad... Imorgon ska första luckan öppnas och avnjutas!


Skänken är såklart också pyntad. Gnistrande stjärna från Granit, favvo-granarna från Tine K, lite granris i en vas, adventsljusstaken och så den fina marmorbrickan med kristall-karaffen som tronar där i mitten. 

Igår var vi på julmarknad på Kronovalls slott. Mysigt! Fast allra bäst var efterföljande afternoon tea i slottssalen. Massor, och jag menar verkligen MASSOR, av godsaker därtill. Scones såklart med grädde och sylt, varma och nybakade. Olika sorters smörgåsar med massa gott pålägg, morotskaka, fruktsallad, saffransbullar... Kan rekommenderas om ni är i närheten!

På kvällen sedvanligt första adventsfirande hos mamma o pappa med nära och kära, jultallrik, julsånger och roliga upptåg. Vilken mysig helg! Hoppas att er också varit fin.

Njut kvällen så ses vi snart igen och då ska jag visa lite julpyssel jag gjort med grenar från skogen!

Inga kommentarer: