onsdag 26 november 2014

Hämta adventspynt i skogen

Tjingeling på er!

Redan mitt i veckan och full fart mot helgen. Och första advent! Man ser överallt hur folk börjar pynta i fönster och med ljusslingor i trädgårdarna och jag är så sugen så sugen... Har smugit in lite redan i form av julblommor, kottar och mina små hjortar, och fingrat på resten av pyntet i lådorna både en och två gånger och snart åker det nog upp.

Igår fick vi äntligen lite sol. Så efterlängtad efter denna grå och mörka månad som hittills varit! Så mycket solljuset gör för humöret. Jag kände mig piggare än på mycket länge när jag tassade upp i köket igår morse och ljuset bara flödade in.

Det gick ju inte att sitta med näsan i pluggböckerna mer än en liten stund. Ögonen for hela tiden ut genom fönstret på kontoret och ut i trädgården som badade i solsken. Så jag tog en lång skogspromenad istället. Njöt av det vackra och varma vädret och plockade med mig lite hem från skogen till adventspynt. Mossa, grenar, lärk, små granar.... Jag hade så mycket med mig att jag aldrig trodde jag skulle komma hem. Armarna värkte och jag hade skoskav av gummistövlarna. Men men... mycket godsaker blev det ändå. Nu ska jag bara arrangera lite så ska ni få se lite av fynden om ni vill.

Jag har i alla fall hunnit med att binda två kransar till ytterdörrarna som kom på plats igår kväll. Ska försöka hinna fota nu när det är ljust. Det blev riktigt fint och mysigt. Och det känns ju extra kul när man knåpat ihop dem själv, eller hur!?




Idag ska vi klä in våra utekrukor som inte flyttat in i orangeriet med bubbelplast och säckväv, flytta in mosaikborden i förrådet och städa lite i trädgården. Och så kommer nog ljusslingan i aprikosträdet upp också.

Hoppas vi ses snart igen. Då ska ni få se mina dörrkransar och så har jag bilder från kontoret att visa. Happy Lille-lördag på er!

Inga kommentarer: