torsdag 18 december 2014

Äntligen en gran och underbar hyacintdoft sprider sig i mitt casa

Hej och hå i julstöket! Det är full fart hela dagarna nu så jag hinner inte riktigt med. Pluggandet tar en farlig massa tid och just nu ritar jag planritningar för fulla muggar. Och det kräver sin tid kan jag berätta....

Jag tackar min lyckliga stjärna för nätshopping dessa bråda dagar. Speciellt när man bor på landet som vi gör. Annars vete tusan om det blivit några julklappar i år! Men att handla på nätet är så smidigt så jag bara ler inombords. Snabbt går det och sen är det bara att hämta ut paket på vår supertrevliga mack i lilla staden.

Visst är det mycket men jag tar mig tid att njuta av julhemmet också:


Ljuvliga vita hyacinter. Känner ni doften? Magisk. Här har jag planterat mina hyacinter i caffe latte muggar. På bordet marockanskt keramikfat med vita julkulor, granar i olika storlekar från Tine K och så mina älskade diamanter från House Doctor.


Fårskinnsfäll i soffan på loftet och en julig kudde från Åhléns (gammal) plockades fram.


Man får passa på att fota de dagar det är ljust. Här hann jag knäppa en bild på köket/vardagsrummet innan det blev mörkt igen. Lite "lagom" jul som jag gillar.


Och så har granen kommit in! Det blev en söt liten variant som nu står där så grann med alla julprydnader i. En ny julgransfot i svart gjutjärn fick inhandlas liksom en ljusslinga med massor av små ljus. Syns dåligt på bilden som är en katastrof i färg men men... så är det när man måste fota när det är kväll. Ska försöka ta bättre bilder i dagsljus. Imorgon kanske?


Ta hand om er och försök att inte stressa för mycket. Glöm inte att njuta mellan varven också!

Kram M

Inga kommentarer: