tisdag 17 mars 2015

Doftljus

Har kommit hem från en underbar skogspromenad. Åh, vad jag älskar att bo som vi gör. Bara öppna dörren och ge sig iväg. Sväng vänster för att komma till havet och sväng höger för att komma till skogen. Har suttit inne på kontoret och skrivit på affärsplan och behövde verkligen frisk luft kände jag. Soligt men kallt i vinden så det var skönt att gå i skogen idag där det inte blåste.

Är det något jag har dille på så är det doftljus. Kan aldrig få för många.... Men det måste vara dofter som inte är för "stickiga" eller för starka utan de ska dofta så där friskt och "lagom". Fick ett helt i min smak av syster med familj i födelsedagspresent - Clean Cotton från Yankee Candle. Detta är just nu placerat i vårt sovrum. Vem vill inte att det ska dofta nytvättat i sovrummet? Kan ju verkligen inte bli fel!

Söta små blå pärlhyacinter pryder byrån Snö by Asplund i vårt sovrum tillsammans med det härliga doftljuset, en gammal mässingsljusstake och lite vackra snäckor.

Vad har ni för favoriter när det gäller doftljus? Tipsa mig gärna!


Så härligt när solen skiner in i sovrummet. Mycket nöjd med linnegardinerna från HM Home.

Ibland och ofta blir jag påmind om att vi bor i ett paradis. Här vackra Rörums backar. Böljande kullar och gärdsgårdar. Vill ha sol och vår och värme och packa picknick-korgen full med godsaker!

Och Forsemölla. Så otroligt vackert där. Brusande vattenfall, en porlande å, den gamla kvarnen och storslagen skog. 

Inga kommentarer: