torsdag 9 april 2015

Ny kandelaber från PB Home

Sitter inne på mitt kontor och känner mig lite låg idag. Magen bråkar med mig och jag känner mig stressad över allt jag har att göra. Jag får vara tacksam att jag kan sitta hemma och jobba med mitt i alla fall. Radion är på i bakgrunden och ljusen är tända på mitt lilla kontor trots att solen skiner utanför. Men jag längtar efter en kopp kaffe...

Nåväl, igår var jag i stora staden och det var trevligt. Hade tid hos frissan och det är ju alltid härligt att få bli ompysslad i flera timmar. Så skönt med nyslingat (lite mörkare) och nyklippt fräscht hår. Min frissa överger jag inte trots att jag flyttat till landet. Hon är suverän och gör alltid ett fantastiskt jobb med mitt hår.

Tog en runda på stan i lite butiker också, gäller ju att passa på! Åhléns, Hansa, Lagerhaus, Olsson & Gerthel och Nespresso hann jag med. Vädret var underbart och det kändes lyxigt att strosa omkring med solbrillorna på näsan. Ja, och så hann jag med att beställa ett par nya glasögon också. De jag har nu trycker och spänner hur mycket de än justeras så nu gör jag ett försök med lite "lättare'" plastbågar. Det är ju superviktigt med bra glasögon när man sitter så mycket framför datorn som jag gör och dessutom håller på med ritningar som kräver stor koncentration. Om två veckor ska jag hämta de nya och jag håller tummarna för att de ska kännas bra.

Avslutade med att köpa med mig sushi hem. Det är något jag saknar här på landet. Sushi-utbudet är lika med noll här på Österlen...

Vi var ju på Kabusa Design Factory för någon vecka sedan och då köpte vi en stor, tung kandelaber i gjutjärn. Egentligen var den tänkt att ha i orangeriet men den mellanlandade i varje fall på matsalsbordet till en början. Gillar verkligen att den är så hög, vilket ger ett väldigt mysigt ljus när man sitter och äter.


Märket på kandelabern är PB Home. Rena styrketräningspasset att flytta runt den här pjäsen! 



Inga kommentarer: