torsdag 14 maj 2015

Helgbuketten i rosa, vitt och lime

Hej på er denna Kristi Himmelfärds-dag! Vaknade till strålande solsken och solen lyste in i köket så fint på min lilla helgbukett som jag köpte igår. Unnade mig en lite extra fin blomsterbukett för det tyckte jag att jag kunde vara värd efter en massa slit senaste tiden.

Jag valde pioner i rosa och vitt, rosa stora rosor, vit fresia, stjärnflocka och så den där ljuvliga lime-färgade blomman som jag alltid glömmer namnet på. Den blev så otroligt vacker i finaste vasen/burken från Skrufs Glasbruk. Jag blir glad i hjärtat varje gång jag tittar på buketten!

I strålande solsken släpade jag ut precis ALLA dynor och kuddar och filtar i trädgården. Började rensa ogräs och kratta och sen kom regnet.... Ösregn deluxe och jag fick springa som en liten iller in och ut med alla kuddar igen...  Jag som hade planerat att slänga mig i en vilstol efter trädgårdsrensningen. Nåväl, det blev en liten kvart i stolen i alla fall. Man får vara glad för det lilla.

Önskar er en riktigt fin kväll och hoppas ni njuter av ledigheten!
Kram M



Inga kommentarer: