torsdag 18 juni 2015

Njuter av rosor både inne och ute

Dagen för midsommar-afton och regnet står som spön i backen. Kallt och blåsigt. Jag vill ha tunn fladdrig klänning eller den nya underbara tunikan med spets som jag köpte på rea i rara lilla butiken i grannbyn. I stället går jag runt i mysbyxor och en tjock tröja. Inte ok.

Trött och seg idag. Dricker kaffe och går runt och fixar och donar fast jag egentligen borde ta tag i helt andra saker. Har haft en go väninna på besök och det blev en massa prat inpå småtimmarna. Härligt att tanka energi och bubbla med någon som man håller mycket av. Vänskap när den är som bäst.

Försöker mig på lite sommarkänsla inomhus i alla fall. Matsalsbordet dukar jag med en lite skrynklig linneduk och pyntar med snäckor i olika toner från vitt till rosa och nästan lila. Snäckor plockade på en resa på stranden vid världens ände tidigare i år. I mitten tronar en ljuvlig bukett med stora rosor i olika rosa nyanser, pioner (åh dessa ljuvligheter) och någon rolig blålila-aktig blomma jag inte vet namnet på och inte sett förut.

Och i trädgården slår nya rosor ut varje dag. Ni vet ju min passion för rosor och den här tiden njuter jag lite extra. Går min lilla trädgårdsrunda och kör ner näsan i en blomma och drar in den härliga rosdoften. Unnar mig att knipsa av en knappt utslagen ros och lägger iden  en liten glaskopp som jag kan njuta av inomhus. Sånt som kan göra mig alldeles lycklig!




Madame Boll

Nevada

Uppstammad ros Iceberg

Inga kommentarer: