söndag 20 september 2015

Klassiska Liljan har flyttat in

Även jag har drabbats lite av mässings-febern som svept in över världen. Jag har egentligen dragits mer åt silver och stål-hållet tidigare men man är ju inte sämre än man kan ändra sig.... Hrmmmm...

Och jag måste medge att mässing ger en oerhörd värme i inredningen. Speciellt nu på hösten vill man ju få till den där mysiga och varma känslan inomhus. Så - den lilla mässingsfamiljen som tidigare bestod av två ljuslyktor, en från Lara Bohic (Skultuna) och en från holländska Pols Potten har nu utökats med en otroligt vacker familjemedlem om jag får säga det själv!

Kunde ni gissa att det var Liljan som hittat hit? Denna klassiska vackra ljusstake som blivit en riktig designikon producerades tidigare (1920-1960) av Ystad Metall men är nu åter i produktion genom Skultuna. Formgivaren är Ivar Ålenius Björk. Någon som har ett gammalt ex i gömmorna kanske?

Här kommer ett litet bildregn på denna skönhet:


Visst är det lite mysigt ändå när det börjar mörkna allt tidigare och man kan tända en massa levande ljus. Dags att bunkra upp ljusförrådet!


Snart är det dags att byta ut de lite somriga kuddarna mot något mer höst-likt men några veckor till får de nog hänga med tror jag.







Inga kommentarer: