söndag 27 september 2015

Ljuvliga varma sensommarsöndag

Just nu, när klockan strax visar på halv sex så sitter jag just precis där framför orangeriet. I en skön stol med rumpan på en gosig renfäll och en kudde i ryggen. Solen värmer helt ljuvligt och jag har ett glas Chardonnay i handen. Tittar ut över trädgården och förundras över hur vackert det blommar fortfarande. Vi har ju ändå snart oktober...

Jag vet att du lurar där runt hörnet. Lockar med öppen brasa, tända ljus, mysiga koftor, mjuka plädar och värmande mustiga soppor. Ja, HÖSTEN - du får gärna vänta en stund till på ditt antågande för min del!

För jag njuter något oerhört av detta väder just nu! Vilken helg vi haft. Lata dagar på terassen med min kära make som blir allt bättre. Jag har läst bok, bläddrat i tidningar, rensat lite mellan fogarna i markteglet, klippt ner lite visset och gått en underbar powerwalk nere vid havet. Andats in den intensiva doften av mogna äpplen från alla träden i äppellunden. Insupit havsluften med ny musik i lurarna. 

Vi har ätit sill-lunch i solen på terassen och njutit av stillheten som råder här. Jag vill inte gå in. Bara sitta här och känna solens värmande strålar på min kropp och läppja på det svala vinet... Här och nu. Det behövs inte mer. Fint så.





2 kommentarer:

Fru M sa...

Så fantastiskt vackert, om man ändå bodde så. Ha en fin måndag och hoppas solen skiner på Er❤

Marie sa...

Tusen tack! Ja det är en vacker tid nu tycker jag. Önskar dig också en riktigt fin dag och en bra start på veckan <3