torsdag 29 oktober 2015

Duka vackert inför Allhelgona - med pumpor i fokus

Till helgen firar vi Allhelgona och då är det ju trevligt att duka lite extra fint. Det finns ju massor av roliga sätt att duka med olika tillbehör till denna högtid men i detta inlägg har jag pumpor i fokus. 

I fjol fann jag inga fina pumpor i "rätt" färg så då tog jag saken i egna händer och målade våra pumpor kritvita och svarta. I år hittade jag jättefina, perfekt formade små pumpor på torget och de får bara vara som de är och jag kompletterar bara med lite murgröna, vackra höstblommor, plommonfärgat porslin, massor av ljus och vita linneservetter.

Men vem säger att pumpor måste vara vita!? Låt dig inspireras av bilderna nedan som visar dukningar  med pumpor i olika färger och dekorationer i ännu fler varianter. Hoppas du blir inspirerad!

Min Allhelgona-dukning i år
Linneduk Himla. Vackert att dekorera med små blommor av hortensia
Lyktor Stelton och Tine K. Porslin RBE. Glas Spiegelau. Dukar Himla. Linneservetter HM Home.
Små vita pumpor och blad av hortensia
Mustig dukning i mörkblått och orange.
Bild: marthastewart.com
Guld och silver och lite röda bär.
Bild: imageload.co
Natur, turkos och vitt.
Bild: sandisisal.com
Guld och åter guld.
Bild: bhg.com
Grönt, grått och vitt.
Bild: theturqoisehome.com
Klassiskt orange med pumpor, röda äpplen och vackra höstlöv.
Bild: theberry.com
Rosa och guld.
Bild: colincowieweddings.com
Kul idé med små pumpor som placeringskort.
Bild: h2obungalow.com 
Svart, vitt och koppar.
Bild: ilovethanksgivning.com












Inga kommentarer: