tisdag 6 oktober 2015

En mysig plats framför orangeriet

Den här veckan består till stor del till en massa sjukhusbesök och undersökningar för mannen, vilket också betyder mycket pendlande i bil till Ystad och tidiga mornar och mycket väntan i olika väntrum. Har med mig både inredningstidningar och Ipaden så det är ändå helt ok. Och det är fantastiskt att se hur det går framåt för min hjälte. En dag i taget men vilken skillnad om man ser tillbaka bara några veckor. Tacksam.

Hösten gör sig mer och mer påmind och jag känner att jag måste plocka fram lite mer höstkläder nu. Bor för tillfället i långkofta, poncho, sjal och boots. Mysigt.

Fast helgen gick ju nästan i sommarens tecken här. Igen. Som ni ser har vi fortfarande inte burit in citronträden i orangeriet. Där - mellan gula och gröna citroner - fixade jag till det med varma renfällar i fåtöljerna och slog mig ner med en kaffe och en bok. Så fridfullt att sitta där med solen som värmer gott.



Ja men ni ser ju! Det är fortfarande så himla fint i parterrerna med massor av blommor. Och i mitten - fontänskålen - med sitt porlande vatten. Där kan man lätt sitta alldeles för länge...


I helgen vaknade vi till solsken. Vi packade picknick-korgen och tog cyklarna ner till havet. Grillade korv med ett gäng goda vänner. Skratten flödade ikapp med solen. Tänk att vi har detta precis runt hörnet. Hav, klippor, sandstrand. Så så vackert.


Lite bilder från Prästens Badkar mellan Vik och Baskemölla. "Vår" strand. Älskar detta ställe.



Inga kommentarer: