måndag 11 januari 2016

Linnevatten och rosa tulpaner

Har ni testat linnevatten? Om inte, tycker jag att ni ska göra detta. Man blir lätt beroende kan jag tillägga...

Vad är då detta? En fiffig liten produkt som är vårdande för dina plagg, sparar tvättar och ger dina textilier en nytvättad känsla!

Man ger sina kläder en uppfräschande dusch eller tillsätter några kapsyler i strykvattnet (minskar även statisk elektricitet och mjukgör och vårdar fibrerna i tyget). Mitt stora användningsområde är dock att duscha lite lätt på soffor, plädar, kuddar, sängkläder och andra textiler  - och vips får man en så fräsch känsla som doftar underbart gott.

Jag har själv Washologis linnevatten som finns i flera dofter:

Glädje - jasmin
Harmoni - lavendel
Längtan - bomullsblomma
Välbehag - mimosa

Mitt linnevatten kommer från härliga Butik Mickan och heter Längtan.

Det grå och trista vädret fortsätter och jag försöker pigga upp med lite rosa tulpaner. Här hemma pågår renoveringen för fullt och nu är det badrum 2/tvättstuga som får sig en make-over.



Inga kommentarer: