tisdag 23 februari 2016

Om att vara hemma igen och känna att våren är på väg

Då var vi hemma igen sedan några dagar och som ni förstår har det varit en helt fantastisk semester på alla sätt och vis för oss. Att få återuppleva Sydafrika tillsammans igen var magiskt och jag är så otroligt tacksam att vi kunde göra denna resa. Det betyder så mycket för mig.

Dagarna sedan vi kom hem har bestått av mycket tvätt och att plocka ihop sommarkläderna igen, handla hem mat och annat praktiskt efter att ha varit borta i över tre veckor, gå igenom post och fixa en massa grejor som blivit liggande. Fika hos goda vänner, håret har fått sig en välbehövlig klipp och slingning efter söderns sol, en historia om ny klädsel till soffan och en massa nya idéer...

Det känns att vi kommit närmare våren sedan vi kommit hem. Man märker att det blivit så mycket ljusare både på morgonen och i söndags när jag körde hem från träningen klockan halv sex på kvällen var det fortfarande ljust. Så himla härligt!

Jag är fortfarande så otroligt glad för vår Sarfatti-lampa som hänger där över matbordet. Hade nästan glömt hur snygg den var medan vi var borta, haha. Passade på att fota när solen strålade in igår och känslan av rymd och ljus kändes extra mycket.

På vägen hem från flyget haffade jag åt mig en bukett tulpaner på ICA, det går ju inte att vara blomlös liksom... Så nu njuter jag här hemma av att våren är i antågande och krispiga vita tulpaner. Man kan ha det sämre.




Inga kommentarer: