måndag 7 mars 2016

Frossar i ranunkler just nu

Hej hej! Så var det ny vecka igen och redan andra veckan i mars. Tycker gott att våren kunde göra entré nu, eller vad säger ni? I går kom det lite snö igen... Inget som la sig på marken men ändå.

Det är en så märklig känsla när man åker bort till värmen ett par veckor som vi gjorde. Man reser iväg från vintern och ett dygn senare är man mitt i sommaren igen, går omkring i tunna sommarkläder som den naturligaste sak i världen. Och sen kommer man hem igen till vintern och fryser lite mer än vanligt och längtar tillbaka till den där luckan mitt i vintern när man nästan pustade för att det var sååå varmt...

Ja, jag har världens längtan efter våren nu och piggar upp mig med vårblommor i karamelliga färger och lökväxter inomhus. Köpte med mig flera buntar av ranunkler i vitt, ljusrosa och cerise samt vaxblomma när jag var i stan i fredags. Så härligt att göra sig en stor färgglad bukett för en relativt billig peng.

Önskar er en fin start på veckan!




Längtar efter detta.....Blommande parterrer, fladdrande gardiner och en lysande fontän

Inga kommentarer: