tisdag 15 mars 2016

Påskpynt i jordnära färger

I år pyntar jag både tidigt och väldigt enkelt. Vi åker på en liten mini-semester till Marbella för att hälsa på våra fina därnere. Tänker att man vill ju njuta lite av pyntet när vi kommer hem så jag fixade lite påsk åt oss i helgen när vi städat.

I år blev det fjädrar och ägg och lite ris i all enkelhet. Jag samlade allt på skänken i vardagsrummet och så blev det fjädrar i riset i den stora urnan. Smutsrosa, gråbruna och vita matchar de gardiner och soffa perfekt.

De stora äggen som ligger på det gamla glasfatet hade jag sedan tidigare och när jag var i stan förra veckan hittade jag likadana ägg att hänga i påskriset så jag köpte ett par stycken. De är så fina tycker jag.

Det vita ägget har jag sprayat med en lite silverkant i nederdelen med hjälp av maskeringstejp. Några små söta vaktelägg fick avsluta.

Så det var påskpynt a la Casa Vik.






Inga kommentarer: