måndag 4 april 2016

Fem år i casat

Hej nya vecka! Här händer det inte så värst mycket för den där sjukan vi drog med oss hem från Spanien vägrar släppa greppet. Vet inte vad det är för ett slemmigt monster som flyttat in i min kropp...

I fredags kände jag mig faktiskt bättre och kunde till och med städa! För usch så dammigt och smutsigt det blir fastän man inte gör särskilt mycket.

Och vi firade att det var fem år sedan vi fick nycklarna till vårt casa. Vi skålade i lite bubbel, köpte med oss havskräftor från fiskaffären och öppnade en flaska Chablis från bröllopsresan. Tänk så mycket som hänt på de fem åren och att det där fritidshuset blev vårt hem på heltid och så arbetet med att anlägga en italiensk trädgård därtill.

Vi hann även med att börja rensa upp lite i trädgården. Det är mycket jobb nu på våren med allt som ska rensas och klippas ned. Men det är så härligt! Jag älskar den här tiden när man ligger på alla fyra och rensar bort vissna löv och fjolårets blommor och där under så spirar det med små ljusgröna pigga blad.

Så lite sånt hann vi med innan febern satte in igen och även en ögoninflammation flyttade in.... Det är så mycket jag vill göra just nu, det liksom spritter inombords, men energin och orken finns inte där. Så jag vilar väl lite till då.




Inga kommentarer: