söndag 10 april 2016

Lite vardagsrum, lite blommor och lite vin

Hej hej! Här hemma händer det inte alltför mycket just nu. All energi går åt till att försöka bli frisk. Vila, vila och vila lite till.

En fåtölj har flyttat från soffgruppen och upp på loftet. I stället fick en av Lamino-fåtöljerna komma ner och göra de två låga Happy-fåtöljerna sällskap. För det var i den höga Happy med gung och snurr det där hände den ödesdigra kvällen i somras. När jag ser min A sitta i fåtöljen på den platsen går något sönder inom mig. Sekvensen när han föll ihop spelas upp som en film om och om igen. Trots terapi och att det gått nästan nio månader blir det inte bättre. Så nu fick den flytta en våning upp och så hoppas jag att den i ett annat sammanhang ska få mig att acceptera den igen. Det blev ganska bra med Lamino också och världens bästa man försäkrar att den minsann är riktigt bekväm den också.


Jag fick en alldeles underbar fredagsbukett från mannen. Insvept i silkespapper och sidenband, sånt jag bara älskar! Helt ljuvlig med rosor, ranunkler, prärieklocka, tistlar och eucalyptos. 


Buketten piggar verkligen upp där på matbordet. Passar helt perfekt i vasen Bellman från Skruf. Å andra sidan blir typ allt fint i den....


Härligt med vårljus i alla fall även om tiden tillbringas inomhus. Krispigt vit linneduk på bordet och vackert vävda löpare ovanpå (Norrgavel för hundra år sedan).


Igår blev det småplock och en flaska gott italienskt vin. Första gången på jag vet inte när som det smakade med mat.


Hoppas ni haft en härlig helg! Det verkar ha varit riktigt fint väder på många ställen i landet. Mannen har klippt gräset för första gången i år och tagit bort presenningen från mosaikbordet på terassen. Jag tittar på inifrån och hejar på. Toklängtar ut. 





Inga kommentarer: