torsdag 26 maj 2016

Måla fönster

Som en del av er kanske minns så gjorde jag en test för någon månad sedan och målade våra badrumsfönster vita. Nu har även sovrumsfönstret blivit vitt och jag är så himla nöjd!

Det blir ett helt annat uttryck med vita fönster istället för de röda. Nu fortsätter blicken utåt och stoppas innan upp som den gjorde tidigare av den röda färgen. Det är ett väldigt slitgöra så jag tar lite då och då när jag hinner och någon gång ska det väl bli klart...

Först slipar jag med sandpapper. Därefter tvättar jag med målartvätt innan jag grundmålar en gång med Häftgrund. Sedan behövs tre lager snickerifärg och jag valde den lite varmare vita kulörten NCS 0502-Y som passar bra till övrig inredning.

På utsidan av huset kommer vi självklart att behålla den engelskt röda färgen om nu någon undrar över det.


Den fina krukan är av märket House Doctor och där placerade jag en spretig plättar i luften. 



Utsikt mot en annan del av trädgården än den ni brukar se på den kringbyggda gården. Där borta bakom träden ligger havet....

Inga kommentarer: