fredag 29 juli 2016

På mitt lilla kontor - en ny matta och en superbra rabattkod

Hej på er! Längesedan jag visade några bilder från mitt lilla kontor och nu när jag skaffat en ny skön matta så passar jag på att visa er lite hur det ser ut där jag sitter och jobbar.

Tidigare låg det en stor vinröd rya-matta på golvet men jag kände att jag ville ha lite lugnare och mer dämpade färger där jag sitter och jobbar. I ett arbetsrum vill man ju ha både lugn och samtidigt positiva energier där kreativiteten kan flöda. Jag kände att vinrött blev "lite för bra" för just det ändamålet. Ett arbetsrum kräver i regel lugna färger och mönster som inte pockar på för mycket uppmärksamhet.

Jag valde nu istället en blågrå - åskblå - ullmatta med gräddvitt mönster som passade bra till färgen på väggarna. Färgen är vilsam och vacker tycker jag.

Mattan är köpt på Ellos. Klicka på bilden om du vill shoppa där! 

Tips! Tom 31/7 får du 20% rabatt på ditt köp om du anger koden 345413 i kassan. Gäller ej varor märkta med "kampanjpris"
.


Valet av färg i ett arbetsrum/kontor hänger förstås som alltid ihop med känsla och smak. Trivs man med starka färger och känner att det är bra för koncentrationen så kan det självklart vara rätt att välja en sådan färg!








Inga kommentarer: