onsdag 19 oktober 2016

Lyxigt doftljus från Skultuna

Ibland får man unna sig något lite extra och i fredags tyckte jag att jag var värd lite flärd och lyx efter en bra vecka! Jag köpte mig en underbar blomsterbukett i härliga höstfärger och ett riktigt vackert doftljus från Skultuna som doftar så där lite lagom lyxigt.

Doftljuset är en nyhet från Skultuna och finns i två varianter. Jag valde det som har en lite mattare borstad mässingsyta och doften heter Black Wood. Det andra har en blank yta och en lite blommigare doft.

Jag gillar verkligen den där ombonade känslan vårt vardagsrum har just nu. Man får göra det bästa man kan av hösten och piffa med mycket ljus och textil. 

Idag kändes det lite vemodigt när vi bar in alla Medelhavsväxter och pelargoner mm i orangeriet för vinterförvaring. Både olivträden och citronträden har växt och blivit så mycket större detta året så det är verkligen trångt därute nu. Bara att hålla tummarna att sköldlöss och annan ohyra håller sig borta för jag är inte sugen på samma procedur som i våras när jag sanerade citronträden blad för blad....




Inga kommentarer: