tisdag 22 november 2016

En vacker skärbräda i marmor

Vackra och funktionella skärbrädor kan man inte få för många av tycker jag! Vi har ett helt gäng som är praktiska och så men inte snygga så man ropar hurra efter dem direkt :-) De får stå i jalusi-skåpet bredvid ugnarna och så tar vi fram dem när det är dags att hacka grönsaker, stycka kött, skära upp kyckling osv. Var och en till sitt.

Men så har vi de de lite snyggare varianterna som gärna får stå framme! Jag tycker själv att just skärbrädor är en fin detalj i ett kök. Det gör att köket ser levande ut och att det är någon som tycker om att laga mat som håller till där.

Tänkte visa senaste tillskottet som är en stor och tung skärbräda i marmor. Märket är danska Madame Stolz och jag fann den hos KitchenTime (och vill du shoppa en likadan så klickar du bara på bilden med KitchenTime höger här på sidan!). ----->

Skärbrädan är hur tung som helst och den är väldigt snygg att servera t ex ost och charkisar på också. Och ser ni den lilla rosa rosen? Den plockade jag in från trädgården igår! Otroligt att rosorna blommar fortfarande....

Grytunderlägg Paris Citytrivets, Men at work
Marmorskärbräda Madame Stoltz, KitchenTime
Skärbräda i trä, Lagerhaus
Marmorbricka där jag ställt alla mina Santa Maria-kryddor är en present


Inga kommentarer: