onsdag 30 november 2016

Nya adventsljusstaken på plats - Milano från Star Trade

I år har jag investerat i en ny adventsljusstake. Vackra Milano från Star Trade matchar ju vår Sarfatti-lampa så himla fint så det var nästan ett måste....

Det är ganska längesedan jag beställde den när Ellos hade en superkampanj och den har stått inne på mitt kontor och bara väntat på att det ska bli dags att sätta upp den i fönstret.

Lampor ingick inte så vi var iväg till elbutiken för att hitta passande. Det stod att det skulle vara LED-lampor så vi fick tips om några som skulle ha ett varmt vitt sken och passa. Men jisses vilken chock vi fick när den äntligen var på plats och det var dags att tända den. Staken lyste som ett helt kärnkraftverk och det där varmvita skenet (hrrmmmm) vet jag inte vad jag ska säga om....

Man blir ju ledsen när man sett framför sig att den skulle matcha Sarfattin i taket och ha samma fina varma sken. Jag googlade lite och frågade andra på Instagram vad de hade för lampor och fick lite tips. Efter helgen fick vi bege oss till elbutiken igen och då köpte vi hederliga gamla päronlampor (10W) och med en dimmer till det blev det superbra.

Så nu står den där i all sin prakt i fönstret och lyser så vackert tillsammans med lite pynt i fönsterkarmen. Slutet gott, allting gott.

<3





Inga kommentarer: