lördag 10 december 2016

Kanelhus och hyacinter

För mig handlar julen mycket om dofter. Varje gång jag går förbi vårt pepparkakshus som jag placerat på skänken i hallen drar jag in den ljuva doften och får en härlig julkänsla i kroppen.

En annan doft som för mig är så mycket jul är hyacinter. Jag har ett par i omlopp hela tiden från advent och fram till jul. Det är tur att man inte är allergisk.

I köksfönstret just nu samsas hyacinter med de små fina kanelhusen som jag köpte förra julen. Jag tycker de är så söta och när man tänder värmeljuset inuti lyser det upp och sprider en fin doft av kanel.

Idag är det bara fjorton dagar kvar till julafton och mycket som ska hinnas med innan dess. Men det blir en lugn helg här hemma. Ska snart sätta igång att förbereda en stor viltgryta som ska få puttra länge på spisen och imorgon hoppas jag att vi ska komma iväg på julmarknad.

Njut lördagen mina vänner <3

De små kanelhusen köpte jag förra året men de finns även i år. Såg att bland annat Inreda.com har sådana.

Ingen snö ute så man får fixa det själv på sina foton :-)

Inga kommentarer: