tisdag 20 december 2016

Vår julgran 2016

I förra veckan köpte vi ju så äntligen julgran. Jag är otålig som ett barn och kunde verkligen inte vänta längre nu. Det blev en kungsgran, tät och fin och inte alltför stor och hög eftersom jag redan bestämt var den skulle stå - nämligen på loftet!

Granen har stått och acklimatiserat sig inne i orangeriet ett par dagar så det vore väl sjutton om den inte skulle vara väldigt tacksam och inte barra nu när den fått så mycket omtänksamhet....

Det har varit ett litet dilemma var vi skulle ha vår gran. Man tänker att man har ett så stort vardagsrum/kök och öppet 6 meter upp i nock och så får det inte plats en gran! Men det finns liksom inte riktigt något bra ställe att sätta en julgran på nu när vi har den stora antika urnan bredvid soffan.

Men skam den som ger sig. Jag kom på den strålande idén (i mitt tycke) att vi skulle ha den på loftet. Där finns det faktiskt plats och där tillbringar vi (eller jag mest då) en del tid framför tv:n och på så sätt kan man njuta av den tindrande granen både när man är däruppe, som sagt, men man ser den även när man är där nere. Kan ju inte bli bättre!



Så där står den i all sin glans i en rejäl gjutjärnsfot och en ny slinga med små små lampor som går på batteri har inhandlats. Det fanns nämligen ingen kontakt på mils avstånd...


Pyntet går i silver, guld, vitt och glas. Kulor, istappar, stjärnor och änglar som jag samlat på mig genom åren och varsamt förvarat i små kartonger i förrådet. Blev nostalgisk och messade med sonen och skickade bilder samtidigt som jag klädde granen. Tänkte på alla år vi pyntade tillsammans när han var liten <3


Det är så himla mysigt att smyga upp och tända granen på morgonen. Jag njuter verkligen.


Inga kommentarer: