tisdag 21 mars 2017

Fjädervippor i smutsrosa, gråbrunt och vitt

Nej, nu kunde jag inte vänta längre... Kände att det var dags att vårpiffa med lite fjädrar! För mig hänger denna typ av fjädrar inte ihop med påsken (för övrigt är jag rätt sparsmakad med just påskpynt) utan jag tycker vippiga fjädrar i en bunt kvistar är så vårlikt och fint.

Så jag rotade runt efter dessa som hamnat i en låda i gästhuset och så fäste jag dem i körsbärskvistarna som står i en hög vas på soffbordet.

Dessa har några år på nacken men liknande finns i många web-shopar och inredningsbutiker har jag sett. Visst blev det mysigt? Matchar kuddarna och gardinerna perfekt.

I eftermiddag ska jag plantera de första penséerna, det är liksom dags för det nu tycker jag. Det var ju ändå vårdagjämning igår och idag skiner solen om än det är blåsigt och en smula kyligt.






Inga kommentarer: