lördag 25 mars 2017

Våryra och rabattkod hos Sleepo

Såååå härligt väder det var igår! Jobbade undan för att kunna spendera ett par timmar i trädgården i eftermiddagssolen.

Sopade terassen, tog bort bubbelplasten och säckväven från krukorna, började klippa ned vissna perenner och inte minst tog ut olivträden från orangeriet! Olivträd är ju inte så känsliga för frost så skulle det bli en liten köldknäpp igen är det ingen fara (men det får vi hoppas vi slipper). Olivträden har klarat sig jättebra inne i orangeriet i vinter och det största har vuxit sig JÄÄÄTTESTORT :-) Måste ta en bild av detta också! Två placerade jag framför orangeriet och det största står på terassen.

Sen blev det fika i solen, kaffe och kardemumma-bullar. Finns ju inget som smakar så bra som vårfikat utomhus om du frågar mig!


Jag var en sväng på torget och fick med mig hem lite fler penséer som jag planterat i korgar och krukor och så blev det en bunt smutsrosa rosor, vita ranunkler och eucalyptus som jag gjorde två buketter av. En till Ängen och en till den nya vasen på soffbordet.


En ny bubblig och bullig glasvas har hittat hem till oss. Den är av märket Bloomingville och finns hos Sleepo, där också den fina sammetskudden från Classic Collection (se bilderna nedan) kommer ifrån.

Och nu har jag ett superbra helgerbjudande till er! Idag, lördagen den 25 mars och söndagen den 26 mars får ni med koden VÅR20 20% rabatt på HELA Sleepos sortiment plus FRI FRAKT. Vad säger ni om det?! Hur bra som helst ju - så passa på att shoppa. Sleepo har så mycket fint. Allt från möbler och sängar till sängkläder, handdukar, prydnadskuddar, inredningsdetaljer och mycket mer.



Idag har det varit lite kyligare i vinden så det har blivit inne-fix med städning och annat. Ser fram emot att äta lammracks ikväll med ett gott vin därtill. Närproducerade lammracks av bästa kvalitet som legat och gottat sig i marinad av citron, olja, vitlök och färska örter från trädgården hela dagen. 

Sen håller jag tummarna för att prognosen om strålande sol imorgon håller! Glöm inte ställa fram klockan inatt - ytterligare ett vårtecken - sommartiden börjar!

Kram M
<3


Inga kommentarer: