måndag 26 juni 2017

Grönt är skönt med nya kuddar

Utanför fönstren exploderar trädgården i grönska just nu. Varje dag kommer massor av nya blommor och doften är rosor är verkligen slående och helt magisk.

Det blir som en grön kuliss i vardagsrummet med trädgården utanför och jag ville ta in mer grönt även inomhus och skapa en somrigare känsla i rummet.

Det första blev att ta undan de dubbla gardinerna och de mörkgrå plockades ned och ersattes av bara enkla ljust grå linnegardiner som silar ljuset på ett fint sätt.

Så bytte jag ut kuddarna till ett par nya i grönt. Jag tycker absolut att man kan blanda olika mönster om man håller sig till samma färgskala och jag är riktigt nöjd med resultatet.


Kompletterade med en grön kruka och en mini-ros i rosa för att matcha ljuskopparna. 

De mörkgröna kuddarna och de med zigzag mönster kommer från Himla och den med fågeln är så kallade "Gröna fåglar" designad Josef Frank med tyg från Svenskt Tenn. Jag har dock beställt min kudde från suveräna inredningsbutiken Oneside som syr upp kuddar i klassiska tyger från bland annat Svenskt Tenn med enfärgad baksida. Så himla smart och till betydligt lägre pris än att köpa ett kuddfodral med två sidor. 


Krukan design Isadeco.se och min köpte jag hos lokala blomsterbutiken Kockska Gården Blommor.


Inga kommentarer: