onsdag 12 juli 2017

Nu blommar vår clematis Summer Snow i pergolan

Härliga sommardagar har vi haft och trädgården levererar verkligen just nu! Titta bara på vår clematis Paul Farges Sommer Snow som jag planterat i en stor kruka och som slingrar sig upp på armeringsjärnen i stora pergolan!

Tycker det är makalöst vackert med de små romantiska vita blommorna mot det rostiga järnet. Kontraster ni vet!

Denna clematis har jag haft i kruka flera år nu och den står ute året runt. Sent på hösten virar jag in krukan i bubbelplast och ställer på en skiva frigolit så klarar den vintern bra. På våren klipper jag ned den nästan helt och sen belönar den oss med denna rikliga blomning nu i juli.


Det här har blivit en riktig favoritplats i trädgården. Att lägga sig här i halvskugga och låta solljuset försiktigt silas igenom bambutaket är en lisa för själen. 


Fångade en vacker fjäril i vårt nektarinträd igår. När den öppnade sina vingar syntes prickar i svart och så skimrade det i flera nyanser av blått. Så vacker.


Igår hade vår golfklubb premiär för sina tisdagseftermiddag/kvällar med vin och tapas. Såklart cyklade vi dit för att prova. Mötte upp en massa goda vänner och grannar och där satt vi i solskenet på trädäcket och mumsade i oss en massa goda smårätter och drack vin. Hur mysigt som helst.

Idag väntar visst lite regn så jag ska ta tag i att måla fönster i gästhuset. Ses snart!

Kram M <3

Inga kommentarer: