fredag 8 september 2017

Nu kör vi igång tillbyggnaden!

Nu har äntligen bygget kommit igång här i Casa Vik. Men vilken chock igår morse när vi bokstavligen blev tagna på sängen och vaknade av att det bankade på dörren och 5 bilar med elektriker, byggare och grävare stod på vår lilla väg. Vi trodde de skulle komma först nästa vecka och hade inte fått något besked innan...

Anders kastade på sig kläder och for ut för att ta emot dem och jag själv snubblade yrvaket in på badrummet. Är det inte typiskt att just denna morgon sov vi gott, när vi annars vaknar supertidigt!?

När vi lugnat ner oss lite kunde vi glädjas åt att bygget äntligen skulle komma igång. Det var mycket frågor och det var tur att vi var hemma och kunde svara så gott vi kunde på allt.

Idag var vi lite mer beredda och uppe med tuppen och just nu är det höga volymer när de bilar bort den gamla trappan och en grävmaskin lyfter bort stenar och häckar. Själv sitter jag på mitt lilla kontor och ska ta tag i dagens jobb som är att hjälpa ett företag att ta fram förslag på presenter till sina anställda. Önskemål; en fin inredningsdetalj. Så himla kul.

När vi flyttar in i vårt nya sovrum kommer vårt nuvarande att bli gästrum. Det är ett himla mysigt rum med utgång direkt till terassen så jag tror att våra gäster kommer att gilla det.


Med några sensommarbilder från början på veckan  önskar jag er en härlig fredag! Idag är det grått och trist och regn har utlovats hela helgen så man får njuta av detta:





Inga kommentarer: