måndag 16 oktober 2017

Snyggkopp, massa kaffe och en brittsommarhelg

Idag är det verkligen måndag med stort M för mig. Sååå trött efter en nästan sömnlös natt. Fy, vad det är jobbigt att sova dåligt. Är inne i en sådan period nu och det tär verkligen på en.

Klappar i alla fall mig själv på axeln eftersom jag ändå tog mig till gymmet innan åtta imorse för ett konditions- och styrketräningspass.

Många koppar kaffe lär det bli idag och jag dricker det gärna ur den här fina koppen som ni hittar ni min webshop (länken hittar ni högst upp i marginalen här på bloggen eller här.


Helgen har varit underbar (förutom lite halsont) och det började i fredagskväll med att vi korkade upp skumpa och skålade för mig och mitt företag som fyllde ett år! Jag är verkligen glad och stolt över mig själv som tog mig från marknadskommunikatör på ett av världens största it-företag via sjukdom och utmattning till att utbilda mig till certifierad inredare och stylist med eget företag och som nu jobbar med det jag gillar allra mest.


Så lagade vi till en av de bästa fredagsrätter jag vet, nämligen pasta med oxfilé, svamp, grädde, dijonsenap och en massa gott. Och receptet hittar ni här.


Igår hade vi ett heeeelt underbart väder här på Österlen. Det var verkligen brittsommar och vi tog oss till Stenshuvud för att strosa omkring lite och njuta av solen. Det var såååå vackert med alla höstfärger och så varmt och till och med barn som badade! Sådana dagar är man lite extra tacksam att bo just där vi bor... 




Nu stannade postbilen till här med två paketleveranser. Bland annat ett nytt samarbete som jag snart kommer att visa upp här. Gotta go! Kram M <3



Inga kommentarer: