torsdag 14 december 2017

Julens härliga doftljus och saffranssnurror med mandelmassefyllning

Hoppas ni hade en fin Lucia igår! Fick ni se några söta Lucia-tåg kanske? Åh, kan verkligen sakna den där tiden med små barn då man fick titta på de fina små Lucia-tågen på dagis och skolan. Det är ju bara  för sött och stämningsfullt.

Nåväl, jag hade i alla fall bakat riktigt goda saffranssnurror med mandelmasse-fyllning som vi bjöd både oss själva och våra duktiga hantverkare på.

Och så tände vi en massa ljus såklart. Jag hade köpt ett nytt underbart doftljus som doftar apelsin och kanel. Julens bästa dofter och detta var riktigt härligt. Kommer från Durance som har många fina doftljus tycker jag.




Godaste saffranssnurrorna hittar ni recept på i min andra blogg Tildas Kök och Vin!


Jag hann även med att sätta in en liten gran igår. Med betoning på liten. Men söt! Får visa er den imorgon. Hade först inte tänkt att ha någon gran under årets byggprojekt men kunde inte låta bli att ta in en liten. Men nästa år. Då jäklar. Då ska jag ha en JÄTTESTOR gran och då kommer jag inte spara på krutet minsann ;-)

Ha nu en fin dag och hoppas ni inte stressar för mycket med alla julförberedelser och julklappar. Och på tal om julklappar hittar ni en massa fint i min webshop! Jag har lagt upp lite nyheter så gå gärna in och kika!

Kram M <3



Inga kommentarer: