fredag 19 januari 2018

Min födelsedag

Igår var det inte vilken vanlig dag som helst utan min FÖDELSEDAG!

Det är lustigt det där med åldern. Vissa dagar känner man sig som 25 och nästa dag 95 :-) Jag har haft några sådana där 95-dagar på rad. Tror det är en kombination av dålig sömn, något i kroppen som inte riktigt bryter ut och hormonerna som spökar igen (jag har ju en sköldkörtelsjukdom). Värst är det på morgonen då mår jag illa, känner mig svag och är extremt frusen.

Men jag är lyckligt lottad som kan styra stor del av min tid så jag försöker ta det lugnt även om jag är uppe tidigt. Äter frukost i lugn och ro med brasa och invirad i en filt så brukar det ordna upp sig efter ett tag.


Jag fick en sådan fantastiskt vacker bukett av mannen min. En riktig Marie-bukett i ljuvliga rosa toner. Kan knappt sluta stirra på den.


Och choklad! Blommor och choklad - det kan vara en av de bästa kombinationerna. En mysig kokbok fick jag också - med små tapasrätter som tema. Älskar att sitta och bläddra i sådana böcker och bli inspirerad. Huvudpresenten som jag själv valt ut är försenad och kommer först om ett par veckor.


Plockade fram de rosa små Kin-lyktorna från Skultuna för att matcha. Det känns riktigt vårlikt och härligt på soffbordet och en rosa sammetskudde i fåtöljen skymtar där bakom.


Buketten står så himla fint i vasen från Bloomingville. Tycker den är så fin med sin bubbliga och bulliga form med inspiration från Daggen men till en tiondel av priset. Jag såg förresten att Royal Design har denna nedsatt just nu!


När födelsegrisen får bestämma själv blir det löjrom och bubbel. Små fina blinier med crème fraîche, löjrom, rödlök och lite gräslök. Så otroligt gott!


Vi drack en årgångschampagne från 2005 som mannen fått på jobbet. Året då vi träffades. Just på jobbet. Oh My så god.


Sen frossade vi i skaldjur. Hummer, räkor och kungskrabba. Faktiskt första gången jag smakade kungskrabba och det var supergott! Dippade i aioli och till det ett gott surdegsbröd med tjocka skivor Brie, alltså huuuuur gott!?



Kalkstensgolvet är fogat och håller på att torka och få sin rätta färg. Imorgon ska vi åka och handla ett impregneringsmedel. Walk-in-closet växer fram och även skjutgarderoberna i entrén är på gång. 

Hoppas att vi hinner få upp gardinstänger och lite annat i gästrummet också.

Önskar er en riktigt fin fredag!
Kram M <3




Inga kommentarer: