måndag 26 februari 2018

Ljuv vår - i allla fall inomhus

Inlägget innehåller adlinks





Så var det måndag igen och imorse när man slog upp sina bruna upptäckte man att det kommit snö under natten. Jag vet att vi bara är i slutet av februari men det känns väl rätt onödigt ändå... Jag vill ju ha mars och vår och värme nu, inte mer snö och iskyla.

Men metrologen lovar mycket snö under veckan och kyla kombinerat med hård vind så det är tjocka koftor och raggisar som gäller.

Har varit hemma idag och väntat på elektrikern och tvättmaskinen har gått varm i vanlig ordning. Vi har satt upp en hylla i nya hallen som jag ska visa er snart. Hallen är fortfarande inte färdigmöblerad. Den är snarare väldigt provisoriskt möblerad men vi väntar på att att få hem en gammal chiffonjé som får sätta stilen lite. Därför väntar vi till exempel med tavlor och annat som ska upp på väggarna. Men mer och mer kommer faktiskt ändå på plats. Hallen är ju stor så vissa delar är så gott som klara.

Vårt apelsinträd verkar dock inte riktigt trivas där som det gjorde i början. Det tappar jättemycket blad och jag tror det hänger ihop med golvvärmen. Trädet gillar väl inte att få så varmt om "fötterna". Så det åker nog ut i orangeriet igen och då måste vi hitta en ersättare för något grönt och yvigt måste vi ha annars blir det rätt trist. Får se om jag kan lura med mig mannen min till handelsträdgården någon dag framöver.

På tal om grönt så njuter jag just nu av den vackra buketten "Ljuv vår" från Interflora.se. Går att beställa från hemsidan och få levererad direkt till dörren för den som vill slippa gå ut i iskylan!


Så i väntan på ljuv vår utomhus får man helt enkelt göra det bästa av situationen och ha ljuv vår inomhus istället. Visst blir man glad av de pastelliga tonerna i buketten?



Ikväll ska jag laga kyckling-fajitas med massor av guacamole, typ en evighet sedan vi hade det och jag blev så sugen när jag var i affären senast. Sen är det Husdrömmar på TV - ett av mina favoritprogram. Denna gång är det visst från Österlen igen, extra kul!

Ha en fin start på veckan!
Kram M <3

Inga kommentarer: