onsdag 7 februari 2018

Vår nya stora hall

Redan onsdag och dagarna springer. Var i Malmö hela dagen igår. Ett besök hos frissan stod på agendan och så passade jag på att gå i lite inredningsbutiker samt det viktigaste av allt; fika med sonen på stan. Vi var bland annat på MJS, ett hotell med bar/lobby som är galet snyggt. Hur mysigt som helst och härligt ibland att få lite storstadspuls!

Men idag är jag tillbaka i lugnet på Österlen. Dagen har bjudit på strålande solsken och ett par minusgrader - helt underbart. Och ljuset hörrni - ljuset är tillbaka. Man blir ju bara helt lycklig. Mannen och jag har varit ute på en lång promenad längs havet. Så, så vackert idag igen!

Jag tänkte att jag skulle visa er lite mer av vår nya stora hall. Än så länge lite provisoriskt möblerad och bara en tavla på väggen men vi känner oss för lite och inväntar bland annat en gammal chiffonjé som står i magasinet i Malmö.

Hur som helst så kommer här några bilder på hur det ser ut just nu. Det tumlade kalkstensgolvet från Stiltje är så himla vackert. Vi vara älskar det!

På bilden nedan står jag en bit in i entrén och fotar ut mot trädgården. Till vänster syns sovrummet och längst bort gästhuset. Tittar man till vänster ur bild har vi garderoberna och till höger den gamla ingången och hallen.


Den coola gamla golvlampan passar bra här ute tycker vi. Dock ska vi byta glaskupan till något mindre iögonfallande än fjärilarna...

Fåtöljerna och bordet plockade vi bara in från trädgården och de ska inte stå där egentligen men så länge blev det en trevlig liten sittplats.


En riktig färgklick har kommit upp på väggen. En stor oljemålning som jag vann i konstföreningen på mitt förra jobb för en hel massa år sedan men som vi inte haft plats med sedan vi sålde lägenhet. Tillsammans med mässingen blev den dessutom ett värmande inslag i den ljusa hallen.


Från andra hållet ser ni ytterdörren, det frostade fönstret bredvid och de svarta glasdörrarna till garderoberna. I sovrummet skymtar min älskade häng-gunga.


Vi experimenterar lite och tog in apelsinträdet från orangeriet. Det har blivit så otroligt fint och stort och har redan gett oss ett tio-tal apelsiner. Nu är det massor, massor av nya blommor på så vi håller tummarna för att det ska trivas bra här också. Annars får det åka ut i orangeriet igen!


Med det så önskar jag er en riktigt trevlig kväll och lille-lördag!

Kram M <3


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ni har så fint överallt- är så mysigt att se alla fina bilder ni bjuder på. Och massa inspiration får man oxå. Får jag fråga var ni köpt den fina höga svarta ljusstaken som står vid den runda spegeln?
Ha det gott.
Kram Helene

Marie sa...

Tack snälla! Så glad jag blir att du tycker så. Golvljusstaken i smide har vi köpt på Norrgavel men det är flera år sedan.... Vet ej om de har kvar dem i sortimentet fortfarande. Hoppas det för den är verkligen så fin, tung och gedigen.
Varm kram Marie