måndag 2 april 2018

Lite mera från vår påsk och rabatt på coola lampor

Inlägget innehåller adlinks







Hej på er fina bloggläsare! Hoppas ni haft en härlig påsk och firat eller inte firat precis som ni hade tänkt er.

Maken och jag har varit ensamma hela påsken vilket är lite märkligt men mysigt på något sätt ändå. Vi har ätit och druckit massor av gott; mängder med sill och påskmat och lammracks och sådant som hör påsken till och sådant som inte hör påsken till, hihi.

Kolla in buketten som levererades hem till dörren från Interflora.se i torsdags! Den heter Empower Woman och är alldeles underbar! I och med att vi varit hemma så mycket har jag verkligen kunnat njuta av den där den står mitt på matbordet!


Igår kom det ett nytt snöoväder hit till oss på Österlen.... Alltså det var heeeelt galet så mycket snö som singlade ner under dagen. 30 cm nysnö den 1 april. Som ett sämre aprilskämt faktiskt.


Vi trotsade vädrets makter för en stund och gav oss iväg på en liten konstrunda. Som tur är bor vi ju mitt i smeten för detta så det var inte många kilometer vi behövde avverka. Och tur var väl det för man såg inte mycket framför sig....

Men på "Fabriken" i Bästekille var det ändå fullt med folk och det är en samlingsutställning med många olika konstnärer och alla visar ett flertal av sina verk. Mycket trevligt!

Nedan ser ni några av alla fina konstverk. Ber om ursäkt för dåliga mobilbilder...





Och ta daaaa - här står jag i snöyran med en välinslagen tavla i famnen. Ja, vi föll båda handlöst för en tavla där på konstutställningen! Ska visa er så fort den kommit upp på väggen. Imorgon ska vi köra och hämta vår gamla chiffonjé och tanken är att den ska hänga ovanför denna. Tror det kommer att bli riktigt fint.


Idag är en helt annan dag! Vi vaknade till klarblå himmel och strålande sol. Snön låg som fluffig vit grädde över möbler och växter och det var inte utan att jag måste medge att det var attans vackert. Stegade ut med håret på ända i bara morgonrock och kängor och förevigade detta. Måste varit en dråplig syn om någon såg mig.


Vi skojade om att vi kanske skulle passa på att ta årets julkort denna dag för i december lär det väl vara barmark och gråväders vanligt.


En promenad ner till havet var ju given denna Annandag påsk. Nere vid Prästens badkar glittrade havet och det var betagande vackert. Här kan jag stå hur länge som helst och bara ta in havet och andas långa djupa andetag.


Så skönt att tanka lite D-vitaminer efter att ha suttit inne hela dagen igår. 


Sen blev det en kaffe i solen intill husväggen hemma i trädgården. Näsan mot solen och ljudet av takdropp. Ignorerar det faktum att det ska komma mer snö och dimma imorgon...

Avslutar med ett litet tips eftersom jag vet att många av er gillar belysning och snygga lampor. Det är nämligen så att HÄR får du just nu och fram till och med den 8 april 15% på alla lampor av det coola märket By Rydéns. 

Den här rökgrå skapelsen "Gross" bestående av 37 skira glaskulor står på mångas önskelist just nu kan jag berätta.


"Gross" i färgen Amber skapar magi i rummet!


"Planeten" som bildar ett helt solsystem är verkligen så himla häftig.


"Supreme" med vita glaskupor och horisontella armar.


Oj oj oj - det finns något för alla smaker tror jag minsann. In och kika! KLICK!


Kram M <3


Inga kommentarer: