fredag 13 april 2018

Med rosa som accentfärg

Inlägget innehåller adlinks








Kommer ni ihåg att jag pratat om accentfärger i inredningen tidigare? Det är en färg som "poppar ut" lite extra i rummet och som återkommer på flera ställen, gärna minst 3. Lägger man till exempel en blå kudde i soffan i ett rum där det inte finns mer blått så kan den kännas lite ensam och malplacerad. Men adderar man till exempel en blå vas och en tavla som går i blå nyanser så är man genast hemma.

Vi har ju ett vardagsrum som går i grått, vitt och svart och då tycker jag det är fint att sätta till en mild och omfamnande ton så det blir lite mer feminint och varmt. På våren är jag lite extra svag för rosa och därför har jag valt just rosa som accentfärg i vår.


På skänken står små söta ljuskoppar i en dimrosa nyans från Skultuna. Finns HÄR. I Pallovasen (HÄR) satte jag ett gäng vackra rosa tulpaner kompletterade med skir fjädersparris.



En mjuk rosa sammetskudde i "min" fåtölj. Minns inte var jag köpte den men liknande finns till kanonpris just nu HÄR.


Fler rosa nyanser på kuddarna i soffan och lite rosa blommor på soffbordet. Och ser ni att tidningarna matchar också, he he...


Inte så svårt och detta skapar verkligen en röd (rosa) tråd i hemmet. Prova så ska du få se!


Fredag och helgen står för dörren. Kanske blir det bubbel? Hittade en makalöst snygg champagekylare på kampanj just nu. Förr 1999:- nu 999:- Du hittar den HÄR.

Ikväll bär det iväg på tjejmiddag.

Kram M <3


Inga kommentarer: