lördag 14 april 2018

Mer rosa och hur länge är man tjej

Inlägget innehåller adlinks







Lördag eftermiddag och vi har hunnit med både att rensa lite ute i parterrerna och städa huset.

Äntligen lite varmare temp och ingen blåst så vi bestämde att ägna några timmar åt att börja rensa och klippa ner vissna perenner i parterrerna (rabatterna). Det låter kanske knepigt men jag njuter verkligen av att dra på mig trädgårdsbyxorma med knäskydd, knäppa på handskarna och lägga mig på alla fyra i rabatterna. För där under allt det vissna där spirar det! Små gröna blad som tittar fram och massor av de lökväxter jag planterade i höstas är uppe en bra bit nu. Tulpaner, allium, pärlhyacinter... Kommer knappt ihåg vad det var jag planterade men massor av tulpaner det är ett som är säkert!

Mycket ogräs också. Det gäller att vara framme nu och rycka upp - det har man igen senare.


Sen blev det veckostädning på det. Jag fortsätter att smyga in lite rosa detaljer våren till ära. En ljusrosa sammetskudde i sängen.


På nattduksbordet en liten bukett med rosa rosor och korta körsbärskvistar. Jag älskar verkligen att ha färska blommor bredvid sängen. Vill alltid ha det...


Dagens lilla tips nr 1 är att HÄR har ni 30% rabatt på alla runda speglar från House Doctor. De är sååå fina! Ange koden kzri29mt i kassan så dras rabatten av. Gäller tom 15/4.



Dagens lilla tips nr 2 är att Cervera har 20% på ALLT för medlemmar. Bara att gå med om man inte redan är medlem. KLICK.

Satte ihop ett litet inspirations-collage med favoriter man kan fynda just nu (tom 15/4):

Överst från vänster: Liljan ljusstake Skultuna, Äng vas Klong, Nordic Sea tallrik Broste Copenhagen, Constella ljusstake Klong, Gloria ljusstake Klong, Kin ljuslyktor Skulruna, Ostindia Floris mugg, Bergs Potter kruka.

Ikväll blir det en lugn och mysig hemmakväll. Vi ska laga ankbröst med citrussås och hasselbackspotatis. Ett gott glas vin därtill.

Jag var på tjejmiddag igår och kom hem sent inatt efter lång biltur. Tänkte på det där; hur länge är man "tjej" egentligen? Vi var ju ett gäng unga tjejer när vi bildade tjejgänget men nu har det gått några år, host, host.... Blir full i skratt när jag hör 70-åriga damer gå på "tjejmiddag" men man är väl inte äldre än man gör sig. Och vi har ju många år kvar till 70. Hur som helst är jag ödmjukt tacksam att ha dessa "tjejer" i mitt liv. 

Så mycket som avhandlats och upplevts genom åren. Det har varit galna skrattanfall och miljoner tårar. Bröllop, skilsmässor, nya relationer, barn, relationsproblem, jobb, resor, trotsåldrar, tonårsproblem, sjukdomar, husbygge, flytt till nya platser, många middagar och kramar....

Ha en härlig lördag!
Kram M <3




Inga kommentarer: