måndag 16 april 2018

Rosa blommor, olivträd och tulpaner i kruka

Inlägget innehåller adlinks






Ni vet ju hur mycket jag älskar blommor och därför bara måste jag visa er den helt underbara bukett som levererades från Interflora.se lagom till helgen. "Vårfest" heter den och är en riktig rosa dröm. Jag vet inte vad det är men jag är inne i ett rosa flow just nu.... Det är väl vårkänslorna kanske och längtan efter något ljust och lite romantiskt efter den långa vintern.



Buketten är stor och maffig och passade perfekt i Ernst-vasen (HÄR). Den är verkligen en helt underbar färgklick på matbordet. Rosor, gerbera, liljor, euqalyptos och spretigt fontängräs.



Igår fortsatte vi vårfixet i trädgården och nu är alla vissna perenner nerklippta så mannen är på väg till tippen idag med ett antal säckar. Så skönt när det är gjort.

Vi flyttade också en uppstammad ros till framsidan och ett antal krukor som ska fyllas med vårblommor nu i veckan hoppas jag. Så körde vi ut våra tre olivträd också och jag hoppas temperaturskillnaden från orangeriet inte ska bli för stor men det har utlovats varmare väder i veckan.


Det stora trädet som bara stått i orangeriet sedan snöstormen överraskade oss i början av mars är det som verkar ha klarat vintern allra bäst. Det känns grönt och frodigt och har inte tappat så många blad.


De två mindre olivträden har tappat mycket mer blad men det brukar ju rätta till sig så jag är inte alltför orolig. Palmerna har stått ute hela vintern! Särdeles grått och trist idag så det gröna ger i alla fall lite färg i väntan på att träden och häcken ska slå ut.


Tulpaner på g i krukorna! Jag kommer inte riktigt ihåg vilka sorter jag planterade i höstas så det ska bli spännande att se. 

Ni som gillar vackra kuddar - här kommer några snygga kombinationer till galet bra priser nu.
KLICK.





Önskar er en fin start på veckan!
Kram M <3


Inga kommentarer: