torsdag 8 mars 2018

Kvistar skapar vårstämning

Inlägget innehåller adlinks




Åh, jag vill ha vår NUUUU! Jag är så trött på det här kalla vädret och just nu snöar det igen.... Vårkänslorna ligger ju där och bara väntar på att få komma fram. För att hjälpa våren en aning på traven var jag in om blomsterbutiken idag och fick med mig hem ett gäng kvistar som i alla fall sprider någon form av vårkänsla här hemma.


Långa stiliga videkvistar som är svagt rosa-färgade i de små mjuka videkissarna. Rosa stearinljus, rosa och vita ljuskoppar och en vit korall. Jag vill ha bort det tunga och få in det vårlätta nu.





Korall HÄR, rosa ljuslykta Skultuna HÄR, vit lykta Jonathan Adler HÄR.




Och så hade de magnolia-kvistar i butiken. Det gick ju bara inte att motstå. Magnolia-knoppar är nog det vackraste som finns och drottningen av kvistar. Vas HÄR, solspegel HÄR.


Nu håller jag tummarna att de ska trivas och slå ut med sina magnifika blommor snart. Ljummet vatten som ska bytas ofta och så lite nya snitt ska visst vara tricket.

Kram M <3



Inga kommentarer: