måndag 5 mars 2018

Rosa tulpaner, tallriksrea och annat smått och gott


Inlägget innehåller adlink




Det är måndag igen och utanför fönstret snöar det lätt (igen).... Men det värsta ovädret har äntligen lagt sig, det har slutat storma och snöa i sidled och i helgen kom plogbilen och skottade fram vår lila väg igen.

Skönt att kunna ta sig in till stan igen och handla till exempel! Helt nödvändigt kändes ett fång rosa tulpaner som piggar upp i vintervädret!

Man borde alltid ha ett fång tulpaner på köksbänken. Allt blir så mycket lättar och roligare då!


Jag sitter ute på mitt lilla kontor och jobbar på ett hemligt och roligt projekt som jag hoppas kunna presentera för er längre fram i vår! 



Det var så skönt att kunna komma ut en runda igen efter att ha varit insnöade. Det kändes som en hel evighet även om det i verkligheten bara rörde sig om fyra dagar. Men det är väl så där när man inte kan påverka själv, då känns det dubbelt så länge på något vis.


Vi bylsade på oss och tog en runda genom äppelodlingen och ner mot fiskeläget och hamnen. Man blev nästan snöblind och solisar var ett måste. Stundtals fick vi formligen pulsa fram i flera decimeter hög snö men det var SÅ skönt och befriande att andas frisk luft igen.


Piren var helt istäckt och havet dramatiskt mörkgrått men denna dag låg det åter ganska stilla efter de höga halsbrytande skummande vågor som sköljt in senaste tiden.

Efter promenaden smakade det gott med lite bubbel och tilltugg. Bitar av ett supergott rökt nötkött ackompanjerat av söt honungsmelon och jordgubbar. Och en mysigt sprakande brasa på det.


När det är så där kallt och ruggigt är det gott med en värmande fisksoppa tycker jag. Mitt recept på denna lena soppa på lax, hälleflundra och kräftstjärtar med smak av saffran hittar ni på min andra blogg Tildas Kök & Vin. Så god!


På tal om god mat så är det ju extra roligt att servera på snygga tallrikar. Kan tipsa er om att HÄR hittar du en superkampanj på alla tallrikar och assietter just nu. Upp till 50% rabatt!

Min favorit just nu är dessa makalöst vackra tallrikar från Broste Copenhagen.


Åh, vill HA! Till pasta och sallader och allt annat som ska läggas upp snyggt. KLICK



Bästa måndagen till er!
Kram M <3








Inga kommentarer: